Podijeli i odštampaj

color #000000
color #000000

22.09.2017

Zamjena za mlijeko: pet najukusnijih alternativa

Sve više i više ljudi ima neki oblik netolerancije na mliječne proizvode i ima potrebu prebaciti se na zamjenske proizvode biljnog podrijetla. Također, sve više i više ljudi preferira biljne alternative od konvencionalnih mliječnih proizvoda.  

 

Osim orašastih alternativa u obliku mlijeka od badema, kokosa i lješnjaka, postoje i neutralne zamjene u obliku mlijeka od soje i riže. U nastavku predstavljamo pet najukusnijih zamjenskih proizvoda i savjete kako ih najprikladnije koristiti:

Sojino mlijeko 

Sojino mlijeko veganski je proizvod od soje koji u potpunosti može zamijeniti mlijeko. Sadrži istu količinu masnoća kao kravlje mlijeko. Za preporuku je svim osobama koje su na kalorijski reduciranoj dijeti jer je važan izvor proteina. Može se može koristiti za pečenje i kuhanje. Ukusan je dodatak kavi i lako se spravlja u kremastu pjenu. Lako se može pronaći u prodavaonicama u obliku u kojem je obogaćeno raznim okusima kao što su s banana, vanilija i čokolada.

Rižino mlijeko 

Lagano slatko rižino mlijeko veganski je proizvod bez laktoze i glutena. Smatra se idealnim izvorom energije, jer ima visoku vrijednost ugljikohidrata. Dakle, pogodno je za ukusnu užinu prije vježbanja. Kao i sojino mlijeko može se koristi u kuhanju i pečenju. A što ide bolje s rižom na mlijeku nego rižino mlijeko: Rižu kuhajte s rižinim mlijekom, dodajte vaniliju, smeđi šećer i cimet. Za potpuni užitak servirajte s voćem po izboru.

Bademovo mlijeko 

Bademovo mlijeko je jedno od orašastih mliječnih alternativa. Bogato je nezasićenim masnim kiselinama i vlaknima. Često se koristi za deserte, jutarnje obroke ili u pripremi ukusnih smoothija. Ne sadrži gluten i laktozu pa je idealna zamjena za sve one koji ne žele koristiti kravlje mlijeko. Uz bademovo mlijeko možete, na primjer, pripremiti ukusni smoothie od banane. Začinite li ga s malo cimeta bit će još boljeg okusa.

Za naš smoothie će Vam trebati:
1-2 banane
250 ml bademovog mlijeka
cimet
po izboru nekoliko kapi javorovog sirupa

Mlijeko od lješnjaka 

Baš kao i bademovo, mlijeko od lješnjaka ima blagi, orašasti okus – koji pomalo podsjeća na nougat kremu. Bogato je vitaminom E, magnezijem i omega-3 i omega-6 masnim kiselinama. S njim možete začiniti ukusni cappuccino ili slatki desert. Čak i kad ga pijete samog ova alternativa svojim ugodnim okusom nikoga ne ostavlja ravnodušnim.

Kokosovo mlijeko 

Ova voćno-orašasta zamjena za mlijeko vrlo je popularna zbog svojeg okusa i kremaste strukture. Zbog visokog sadržaja masti, uglavnom zdravih masti, treba ga konzumirati samo u ograničenoj količini. Kokosovo mlijeko je savršeno za kuhanje, posebno za pripremanje jela iz azijske kuhinje, kao i za pečenje.